Visits: 459

چرا و چگونه دیوارها را عایق بندی کنیم ؟

پرسش اول : لزوم عایق کاری دیوارهای ساختمان چیست ؟

پاسخ : عایق کاری دیوارهای یک ساختمان تاثیر بسزایی در خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل گرما سال و همچنین حفظ گرما در فصول سرد سال دارد. نکته طلایی که در نهایت میبایست بدان توجه شود حفظ و جلوگیری از اتلاف انرژی میباشد , چراکه با انجام یک مقایسه ساده برای یک ساختمان در شرایطی که عایق کاری اصولی دیوارها , کف و سقف به درستی انجام شده باشد نسبت به زمانی که هیچ عایقی ندارد به نتیایج متفاوت و البته قابل تاملی دست خواهیم یافت. به عنوان مثال در همان ساختمان در شرایط عایقکاری شده ملاحظه میشود که محیط و فضای داخلی در فصل زمستان به میزان 5 درجه گرمتر و در فصلهای گرم سال به مقدار 10 درجه خنکتر خواهد بود.

به این ترتیب علاوه بر کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی , از آلودگی محیط زیست نیز کاسته میشود و منابع انرژی برای آیندگان باقی خواهند ماند. عایقکاری جداره ها و دیوارهای خارجی یک ساختمان میتواند در حدود 35 تا 55 درصد از اتلاف و انتقال انرژی به محیط اطراف کاهش خواهد داد که تنها همین مورد کافیست تا هنگام ساختمان سازی به ایتم عایقکاری دیوارها اهمیت بیشتری داده و حتی المقدور بودجه بیشتری برای این کار در نظر بگیریم.

مطلبی مرتبط با این نوشته را اینجا بخوانید!  آجر مجوف - آجر سفال مجوف دیواری


پرسش دوم : چگونگی عایق کاری دیوارهای ساختمان ؟

پاسخ : بهترین روش برای عایق کاری دیوارهای یک ساختمان , عایق کاری در زمان ساخت آنها میباشد. در آن هنگام علاوه بر کمتر بودن هزینه های مربوط به این کار , اجرای راح تری نیز خواهیم داشت.

لازم بذکر است که روشهای متفاوتی برای انجام این کار هنگام ساخت میباشد. ما در زیر یکی از متداول ترین این راه کار ها به شما معرفی کرده اییم که امیدست مفید واقع گردد.

در این روش , میبایست از دو ردیف  بلوک سفالی در قالب تیغه های مجزا در جداره های بیرونی و درونی دیوار و یک لایه عایق حرارتی که میتواند عایق پشم و شیشه , عایق پشم و سنگ پتویی – لحافی و یا  ورقه های پلی استایرن ( فوم – یونولیت ) در میان آنها تعبیه و ساخته شود و در نهایت لایه نمایی که میتوان از سنگ , گچ و یا آجرنما  و بسیاری مصالح دیگر استفاده نمود و سطوح خارجی دیوار را با آنها پوشاند.

در این تصاویر گفته های فوق به وضوح قابل ملاحظه میباشد :سوفال در دیوار عایق" width="848" height="500" />

تماس با بخش فروش
نشانی ما روی نقشه